Koninklijke Joh. Enschedé heeft in samenwerking met WeDoThings interactieve bankbiljetten ontwikkeld voor pretparken, festivals en andere organisatoren van evenementen.
Deze bankbiljetten, de MyEventNotes, zijn uitgerust met Augmented Reality waardoor elk bankbiljet een extra dimensie krijgt. Bedrijven en organisatoren kunnen de bankbiljetten gebruiken als betaling in plaats van plastic festivalmunten en hun bezoekers ook een aandenken aan het evenement of bezoek geven. “We zijn al meer dan een jaar bezig met de voorbereidingen,” zegt Marcel Klok, Sales Director bij Royal Joh. Enschedé. “We willen dat MyEventNote dezelfde kwaliteit en originaliteit heeft als de bankbiljetten van vroeger, maar nu met de technologie van nu. Augmented Reality is een unieke manier om je evenement, festival of speciale actie tot leven te brengen. “Voor pretparken, festivals, maar ook voor evenementen en speciale gelegenheden biedt MyEventNote unieke branding mogelijkheden. Bijvoorbeeld voor musea om een bepaalde tentoonstelling extra te promoten of voor festivals die geen plastic munten meer willen gebruiken. Voorbeelden hiervan kun je zien op
myeventnote.com. Koninklijke Joh. Enschedé is de specialist op het gebied van ontwerp en productie van bankbiljetten van hoge kwaliteit. In samenwerking met het bedrijf WeDoThings, een bureau voor interactieve media, strategie & communicatie, heeft het bedrijf een oplossing ontwikkeld die een bankbiljet tot leven brengt met een app. Naast een standaardversie “The One” en “The Half” voor kleinschalige evenementen, kan MyEventNote volledig worden gepersonaliseerd voor elke klant. Dit maakt MyEventNote niet alleen een betaal- en promotiemiddel, maar ook een verzamelobject. Wanneer MyEventNote als betaalmethode wordt gebruikt, zijn er kiosken beschikbaar die geldautomaten uitgeven. Deze zijn geschikt voor betaalpassen, contactloze en mobiele betalingen.