Koninklijke Joh. Enschedé en de VriendenLoterij onthullen nieuwe ‘bankbiljetten’!

Koninklijke Joh. Enschedé en de VriendenLoterij onthullen nieuwe ‘bankbiljetten’!

Haarlem, 22 December Na het succes van het gouden Dennis Bergkamp-bankbiljet en het “Nick en Simon tientje,” heeft Koninklijke Joh. Enschedé blaast bankbiljetten nieuw leven in als speciale productie met de VriendenLoterij VIP-LOT: een collectors item voor deelnemers aan de VriendenLoterij als blijk van waardering voor hun deelname.

Geert Friebel, Hoofd Marketing & Partnerships bij VriendenLoterij, zegt: “Dankzij onze fantastische deelnemers kunnen we jaarlijks een aanzienlijk bedrag doneren aan cultuur, welzijn en sport in Nederland. We tonen onze waardering met een speciaal ontworpen VIP-LOT, naast het VIP-KAART, dat gratis toegang geeft tot meer dan 150 musea. De iconen op dit ticket staan voor thema’s die VriendenLoterij ondersteunt, een waar collectors item als dank. Bovendien symboliseert het ticket een gratis kans om 1 miljoen euro te winnen in de extra VIP-trekking en kan het fysieke ticket ook worden gescand, waardoor een online wereld vol augmented reality ervaringen wordt ontsloten.”

Gelmer Leibbrandt, directeur van Koninklijke Joh. Enschedé, voegt hieraan toe: “Zelfs na 300 jaar blijven we de ‘Drukker van Waarde’. Naast het vakmanschap van onze drukkers voegen we nu digitale elementen toe aan de bankbiljetten. Voor bedrijven die hun merk willen versterken, biedt de koppeling met social media de mogelijkheid om interactie met de doelgroep te creëren.”

Deze zogenaamde “Notable” bankbiljetten worden uitgegeven als speciale producties, maar met alle kenmerken van een echt bankbiljet. Opvallende bankbiljetten worden wereldwijd gedistribueerd als verkooppromotiemiddelen voor detailhandelsbedrijven, themaparken en casino’s. Ze stimuleren ook merchandising voor sportclubs of bands tijdens een tournee.